top of page
אורן לוקסנבורג

הי אני אורן לוקסנבורג

אתם יכולים לקרוא לי לוקסי. אני אוהב להיכנס למטבח ולבשל את האוכל הכי מסובך וטעים שיש בצורה הכי פשוט שאפשר.

במשך שנים רבות הייתי שף ומנהל מסעדות בתל אביב, ואני תמיד שמח לדבר על אוכל כך שאם יש לכם שאלה אתם תמיד מוזמנים לשאול ולהתייעץ. 

הי אני אורן לוקסנבורג

אתם יכולים לקרוא לי לוקסי. אני אוהב להיכנס למטבח ולבשל את האוכל הכי מסובך וטעים שיש בצורה הכי פשוט שאפשר.

במשך שנים רבות הייתי שף ומנהל מסעדות בתל אביב, ואני תמיד שמח לדבר על אוכל כך שאם יש לכם שאלה אתם תמיד מוזמנים לשאול ולהתייעץ. 

בואו לעקוב אחרי באינסטגרם

לוגו אינסטגרם
אורן לוקסי אינסטגרם_edited.png
Capture.JPG

להאזנה לפודקאסט שלנו

פודקאסט לוגו_edited.jpg
LOGO PLAY.jpg

מחית פיסטוק

שזה הדבר שהכי קל להכין בבית שתמיד מהססים לקנות בחנות בגלל המחיר

 
מחית או חמאת פיסטוק ביתית בחמש דקות עבודה

הרומן שלי עם פיסטוק הוא ארוך וידוע. באמת ידוע, כתבו עליו שירים, פואמות וגם מחזה אחד שרץ בברודווי כבר 20 שנה. עכשיו אחרי שעפתי על עצמי בשקרים מפה ועד הודעה חדשה אפשר להתקדם למתכון עצמו.

הקטע עם מחית פיסטוק כמו כל מחית (או חמאת) אגוזים אחרים - חמאת בוטנים, חמאת שקדים, קשיו או לוז, היא שמדובר פשוט באגוז עצמו טחון. זה הכל. ממש כמו שומשום שעושים ממנו טחינה רק על ידי טחינה שלו, כך גם חמאת בוטנים, ומחית פיסטוק, אותו הדבר.

מרבית האגוזים מכילים באיזור ה-50% שומן ולכן ברגע ששוברים להם את התאים וטוחנים אותם, השומן משתחרר והעיסה הופכת לנוזלית, ואז אפשר להשתמש בה לכל דבר ועניין.

כמו למשל לטחינת פיסטוק נהדרת, או באבאגנוש פיסטוק או גלידת הפיסטוק המושלמת הזאת.


בקיצור "מתכון" -

  • 200 גרם פיסטוק

  • 2 כפות שמן צמחי

זהו.


ועכשיו הדגשים -

דבר ראשון הפיסטוקים שלנו טבעיים, מה זה אומר? שהם לא קלויים ומומלחים, טבעיים קולפו מהקליפה ולא עברו שום תהליך. אם תשתמשו בפיסטוקים קלויים המחית לא תהיה ירוקה אלא יותר לכיוון החאקי כהה / חום והטעם הרבה יותר אגוזי ופחות פיסטוקי.

צריך כמובן גם מעבד מזון חזק, עדיף בלנדר. אבל גם מג'ימיקס יעשה את העבודה.

כדי לקצר תהליכים ולעזור למעבד המזון אני מוסיף שמן, קצת נוזל לשחרר את הלהבים, כל שמן צמחי יעבוד ואני הרבה פעמים משתמש בשמן זית כי למה לא ? הוא משתלב נהדר עם פיסטוק

היחס הוא ככף אחת של שמן ל-100 גרם של אגוז, אבל אם מעבד המזון שלכם ממש ישן או עייף אפשר להכפיל את כמות השמן. המחית פשוט תהיה יותר נוזלית ותזכרו זאת כדי שתוכלו להתחשב בכמות השומן שאתם מוסיפים למאפים למשל שמשתמשים במחית הזאת.

זמן הטחינה הוא ארוך ויכול להמשך גם 5 דקות של עבודה, והמכשיר עלול להתחמם תוך כדי ולכן אפשר לעבוד בכמה שלבים, טוחנים דקה, נותנים למכשיר לנוח חמש דקות וחוזרים וטוחנים שוב, ככה עד שיש מחית חלקה.

עוד פטנט שאני אוהב לעשות אם אני מתעצל לעבוד עם הנינג'ה שלי שהוא חזק ומתאים במיוחד (יש לי גם מטחנת קפה קטנה שאני לפעמים עושה איתה כמויות קטנות) זה להקפיא את הפיסטוק, ככה הוא נכנס למעבד המזון קר ושומר עליו.

עבודה בסיבה קרה חשובה גם לטעם ולאורך חיי המדף של המחית. ככל שמחממים שמן, חיי המדף שלו מתקצרים וזה נכון גם לגבי השמן של האגוזים, כך שמחית פיסטוק שנעשתה בחום רב תתעפש הרבה יותר מהר ותקבל טעמים לא נעימים אחרי זמן קצר.


כמובן שבדיוק אותה שיטה תעבוד לכם עם בוטנים כדי לעשות חמאת בוטנים, או אגוזי מלך, שקדים, לוז, כל אגוז בעצם.

חשוב לשים את המחית המוכנה בכלי מעוקר, צנצנת מורתחת או משהו דומה כדי שלא יתפתחו עובשים מיותרים וכמשתמשים במחית תמיד להשתמש בכלים נקיים.

הקפדה על כל הדגשים האלה יבטיחו לכם מחית ירוקה, חלקה ונעימה שיכולה להשמר בקירור חודשים רבים


וזהו, זה כל מה שיש לי להגיד בנושא

ועכשיו - סרטון קטן כדי להמחיש את הפעולה



אתם כבר עוקבים אחרי באינסטגרם ?

bottom of page